Известие

Collapse
No announcement yet.

Темпомат / Автопилот / Круз контрол

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    колега и моята е 166 2,4 jtd и има такава букса но не ми е ясно как става работата ако някои го направи да каже как точно става та и ние да си направим темпомат

    Comment


    • #47
      И последно не разбрах разположението на пиновете на буксата за круиз контрол на алфа 166 2.4 136 к.с. дали е същото като на либрата ( дизел със същия мотор)
      Last edited by todorgg; d.m.y г., 08:40.
      Alfa Romeo 166 2.4 jtd 1999

      Comment


      • #48
        Принципа им е подобен ,но пиновете се различават.Също така стоп машинаката на 136 коньовата обезателно се сменя с такава с три крачена на буксата.Продава се навсякъде по магазините струва 11 лева.
        Last edited by Pepko-Bepko; d.m.y г., 22:52.
        5 Ланчии зад гърба си!
        И една Alfa 166 със смесени чуства засега!

        Comment


        • #49
          А схема на пиновете на буксата някой има ли? Както ги е описал пиновете един колега на неговата либра в началото на темата.
          Alfa Romeo 166 2.4 jtd 1999

          Comment


          • #50
            Първоначално публикувано от Christweil Покажи съобщение
            Колеги, да ви се похваля : най сетне успях сам да накарам този темпомат да работи
            Много е готино направо, работи перфектно и сега кеф ГОЛЯМ !!!
            Колега, я сподели ама в детайли как накара 136 коньова алфа да и сработи поставен круиз контрол?
            Вчера ми дойде ръчката с круизконтрола ( от бензинова алфа 166, автоматик ) свалих старата поставих новата , как си му е реда, смених и стоп машинката на спирачката, защото на буксата имаше 3 пина, но на самата машинка 2, на съединитела си има машинка, окабелено е но...........................така и не сработи. Дори според един колега е невъзможно на 136 коньова да се постави круиз контрол
            Проверих и предпазитела който е за управлението на круиз контрола, 10 А, както си му е реда.........но тц.......неиска.
            Alfa Romeo 166 2.4 jtd 1999

            Comment


            • #51
              Първоначално публикувано от todorgg Покажи съобщение
              Дори според един колега е невъзможно на 136 коньова да се постави круиз контрол
              Значи при мен е направено невъзможното
              sigpicnicola 59 каза:....трее да помислиш по въпроса за засилването,понеже в момента можеш да спреш,и хеопсовата пирамида,ма не си в състояние да засилиш и кучешка колиба.

              Comment


              • #52
                Моля те би ли споделил как я направи, или поне микажи къде я правиха.
                Благодаря
                Alfa Romeo 166 2.4 jtd 1999

                Comment


                • #53
                  Първоначално публикувано от todorgg Покажи съобщение
                  Моля те би ли споделил как я направи, или поне микажи къде я правиха.
                  Благодаря
                  Сори бях вотпуск във Харватска една седмица и бях далече от каквото и да е (телефон, интернет, компютър,...) и между другото така се изкефих със темпомат че не е истина.
                  Няколко статистика за Емо : 2500км за 38час -> 6.3л/100км разход - преди темпомат бях по скоро на около 7л/100.

                  Значи 1вя савет : вземи колегата който ти обесни че на 136кс не става темпомат и му върли един здрав шамар и му кажи да си изкаже като знае !!

                  После по полезно, като чета твои пост разбирам че си сменил стоп машинка (имаше тази със 2 пинчета както и при мен и трябваше да я смениш сус тази със 3 пинчета) --> 100% ако се свържеш през ОБД система (т.е. на дягностик) имаш изписана грешка за стоп машинка --> Докато не я изчистиш няма да ти тръгне темпомат.
                  2ро: сигурен ли си че окабеляване е безгрешки ? аз лично използвах FiatECUscan и една леко пиратска верся на алфадиаг за проверка на окабеляване.

                  За колегите във София който се мъчат, евентуелно можем да си направим една обща среща някаде да видим положението при всеки един от вас. Пишете на лс ако искате.
                  ... само да знаете че пия бира
                  Last edited by Christweil; d.m.y г., 22:33.
                  Alfa 166 2.4JTD 136hp + ксенон 4300к + добавен Cruise Control + нов държач за дясно задно стъкло + ново Турбо (оригиналното така че никъв ремап мимап) + интеркулер "тунинг" от Румен + ремонтирана ГНП + още много идей за подобрение

                  Comment


                  • #54
                    Първоначално публикувано от Christweil Покажи съобщение
                    За колегите във София който се мъчат, евентуелно можем да си направим една обща среща някаде да видим положението при всеки един от вас. Пишете на лс ако искате.
                    ... само да знаете че пия бира
                    А ние дето не сме от софия - онлайн помощ по телефона или скайпа като количеството бира се умножи х 2

                    Колега при тебе имаше ли някакъв проблем с окабеляването и как го разреши?
                    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 1999

                    Comment


                    • #55
                      Колега Christweil от обясненията ти не се разбира къде какво окабеляване си направил за да тръгне круиза.Нужно ли е да се добавят изобщо някакви жици по инсталацията?И къде точно по колата се намират?Появилата се грешка ще я изтрием.В теб ни е надеждата само ти си успял да го подкараш явно до сега.
                      5 Ланчии зад гърба си!
                      И една Alfa 166 със смесени чуства засега!

                      Comment


                      • #56
                        Ето цялата схема на круизконтрола, но все нещо ми убягва.....тцтцтцтц
                        И накрая май ще намеря решение - една 2.5 бензинка автомат V6, и ще реша проблема с круиз контрола ...
                        Attached Files
                        Alfa Romeo 166 2.4 jtd 1999

                        Comment


                        • #57
                          Вече го обесних преди но явно не стана още ясно.
                          Само да кажа че това ще важи само за 136кс че при другите е различно.

                          http://clubalfaromeo.com/forum/pictu...pictureid=1660

                          На тази снимка на линка, които е схемата на темпомат както по Елеарн (пост на тодоргг), липсваше кабели със червен кръст, т.е. между D23A и М10 (B или C).

                          М10 = ЕКУ-то
                          --> има си 4 букси : М10А, М10B, M10C, M10D и M10Е
                          Всичките имат различни брой на пинчета така че не може да се обърка.
                          М10B има 24 пинчета (4 реда по 6 пинчета).
                          М10C има 52 пинчета (4 реда по 13 пинчета).
                          На самата букса е показано 1вя пин - от там се смята лесно до желаня пин.

                          Като това е направено се търси D23A. Това е едиа букса близо до ЕКУто. Лесно го видях щото взлизаше 6 кабели от ръчката но нищо не излизаше. После със мултицет проверих кой кабел за какъв сигнал е (Сет+, Сет-, Рекол, ОН/ОФ ...).
                          И от там лесно се прави нужните връски между Д23А и М10.

                          За съжеление нямам снимки да покажа и не ми се отвори пак там че достатъчно време се мъчих за тая процедура. Обаче ако някой иска помощ можем да се разберем за една бърза среща да покажа какво каде се намира.

                          Още нещо, не казвам че това който пиша е валидно за всеки - При Емо само ръчката и тръгна, при друг колега вобще нямаше кабелите за ръчката... но като чета постовете изглежда че положението е както при мене за повече от вас.
                          Alfa 166 2.4JTD 136hp + ксенон 4300к + добавен Cruise Control + нов държач за дясно задно стъкло + ново Турбо (оригиналното така че никъв ремап мимап) + интеркулер "тунинг" от Румен + ремонтирана ГНП + още много идей за подобрение

                          Comment


                          • #58
                            Колега Christweil
                            На буксата на ЕКУ-то ( М10Б ) всички пинове дето ще се закачат новите кабели всичките ли са свободни, или има някой дето ще се подава още един сигнал "( Струва ми се, че при мен на букса М10Б на пин14 и пин 21 има кабели ??? - е то се стъмни вече и трудно за гледане, но всепак ако има там кабели как се процедира?
                            На таблото имали си лампичка за индикацията "круис" или трябва да се сваля таблото с уредите да сепостави такава?
                            Кога светва тази лампичка? Когато се завърти ръчката на круизконтрола в позивия ( ОН ) или когато вече е сетиран да потдържа вече определена скорост.
                            И благодаря колега Christweil за оказаната онлайн помощ днес по скайпа
                            Alfa Romeo 166 2.4 jtd 1999

                            Comment


                            • #59
                              Първоначално публикувано от todorgg Покажи съобщение
                              Колега Christweil
                              На буксата на ЕКУ-то ( М10Б ) всички пинове дето ще се закачат новите кабели всичките ли са свободни, или има някой дето ще се подава още един сигнал "( Струва ми се, че при мен на букса М10Б на пин14 и пин 21 има кабели ??? - е то се стъмни вече и трудно за гледане, но всепак ако има там кабели как се процедира?
                              2 опци :
                              - човешка грешка (като във 99% от случайте) т.е. не си сметнал както трябва. Наистина по добре го прави на светло щото много лесно можеш да пропуснеш един пин.
                              - вече кабелите са сложени както на колегата Емо

                              Първоначално публикувано от todorgg Покажи съобщение
                              На таблото имали си лампичка за индикацията "круис" или трябва да се сваля таблото с уредите да сепостави такава?
                              Естествено че си има лампичката. Ако не я виждаш да свети като палиш съм сигурен че се връщаме към 1вата опця горе (т.е. пак сметни внимателно пинчета).
                              Нищо не ти трябва да свалиш от таблото.

                              Първоначално публикувано от todorgg Покажи съобщение
                              Кога светва тази лампичка? Когато се завърти ръчката на круизконтрола в позивия ( ОН ) или когато вече е сетиран да потдържа вече определена скорост.
                              Свети само :
                              - като палиш свети няколко секунди и после изгаси сама (нещо като чек)
                              - като Темпомат регулира т.е. положение ОН + сетната скорост

                              Първоначално публикувано от todorgg Покажи съобщение
                              И благодаря колега Christweil за оказаната онлайн помощ днес по скайпа
                              Много ви моля - за мен е удоволствие да работя по Алфичката
                              Alfa 166 2.4JTD 136hp + ксенон 4300к + добавен Cruise Control + нов държач за дясно задно стъкло + ново Турбо (оригиналното така че никъв ремап мимап) + интеркулер "тунинг" от Румен + ремонтирана ГНП + още много идей за подобрение

                              Comment


                              • #60
                                Колега Christweil, как го направи от ECU-то към другата букса? Откъде взе пинове или си го направил по друг начин
                                Alfa Romeo 166 2.4 JTD /99/

                                Comment

                                Working...
                                X